Nyomtatás
Részletek: Kategória: Sportágak | Megjelent: 2017. március 09.

joga

Kedd: 8.30 Sivananda 

Helye: Tornaterem

Oktató: Vámos Krisztina

 

A sivananda órákon könnyen kivitelezhető ászanák és sok relaxáció, valamint némi elméleti ismeret része a foglalkozásoknak.

Az ashtanga sorozat folyamatos mozgássorokból áll, ezért dinamikusabbak az órák. Sivananda tanításain alapuló Hatha jógáról:

A Sivananda jóga a világ egyik legnagyobb jógaiskolája. Swami Vishnu-Devananda alapította és mesteréről, Swami Sivanandáról nevezte el.
A Sivananda jóga egy meghatározott sorrendet követ, amiben légzőgykorlatok (pránajámák), klasszikus jógapózok (ászanák) és relaxáció is megtalálható.

Swami Vishnu-devananda törekvései közé tartozott, hogy leegyszerűsítse és érthetővé tegye az ősi jógafilozófiát és tanításokat, így öt alapelv köré csoportosította a jóga bölcsességeit. Ez az öt alapelv utat mutat, hogyan fejlesszük fizikai és mentális egészségünket, illetve hogy gazdagodjunk lelkiekben:

helyes testgyakorlás (ászanák)
helyes légzés (pránajáma)
helyes relaxáció (savászana)
helyes táplálkozás (vegetarianizmus)
pozitív gondolkodás (védánta) és meditáció (dhjána)
Egy 90 perces óra légzőgyakorlatokból, bemelegítésből, jógapózok gyakorlásából, relaxációból, meditációból és mantraéneklésből áll.

hétfő: 12.15  Vinyasa flow jóga

Helye: Tornaterem

Oktató: Kangyerka Barbara